TRUE LOVE

HAPPIEST DAY !!

Saturday, June 13, 2009

Menghitung hari...

Jam dh pukul 3pg tp aku tak bleh lelap plak.. ape lg aku amek ler lappy nie.. hi..syg dlm perut ibu nie pun tak tido yer... nak temankan ibu yer... Ayah plak keje mlm.. kenala tunggu sampai pagi... Sekarang aku dh 30minggu meaning that dh 7bulan 2mggu.. X sabarla nk tunggu baby nie.. Anak ibu ni ikut muka ayah ke ibu ek?? hehe.. mana2 pun ok.. asalkan anak ibu sihat sempurna semuanya.. meniti hari2 hingga saat kelahiran nie membuatkan aku jd semakin matang n banyak berfikir ttg masa dpan..
Tapi bila melihat muka hubby ku..rasa bersyukur sngt2 kerana tuhan pertemukan aku dengannya.. Dia memang seorg yg caring, loving, penyabar n dia segala2nya bg aku... mahu taknya.. klu dia tengok aku penat, dia akan tolong masak, cuci baju, mengemas.. tak banyak songeh plak tue.. Bila time aku masak mesti dia tak putus2 ucap terima kasih pada aku.. mkn suap2 nie mmgla rutin harian kitaorg... sampai dh terbiasa, mkn kt luar pun bersuap... manala taknye aku makin BAMBAM..hehe...
Yg paling aku sayang pd hubby nie.. time shopping.... memangla sporting.. aku dhla jenis suka shopping lama2.. tengok tue..tengok nie.. belek tu..belek nie.. beli belum tentu.. tp memang sukala window shopping nie.. haha.. mama ckp aku ni cerewt sngt klu nak beli ape2 pun.. bukan cerewet..actually aku ni, nk carik yg cantik2..yg elok2..dgn harga yg murah n berpatutan.. tu yg jdik lama tue.. nasib baikla dpt hubby yg memahami... hehe...
Baby stuff?? emm..aderla aku beli sket2.. tak bnyk pun.. sekadar sederhana jer.. aku memang excited abisla nk pakaikan baju yg kitorg beli nie.... tiap2 ari aku belek baju dier..haha.. pampers pun siap dh beli..haha... Punyala tak sabar ibu and ayah nk tunggu Princess nie... Princess ibu nie memang aktif sngt gerak and kicking my Belly.. bila dia kicking, rasa hepy sngt.. maknanya anak ibu ni sihat... isnin ni ader checkup plak.. skg sebulan kena dua kali checkup... Rasanya ayah tak dpt temankan ibula coz ayah keje siang.. dh 2kali jugakla la ibu pegi seniri. takpela..ayah tak bleh amek cuti coz ayah baru keje.. nanti ape plak owg kater ek... lgpun ibu kuat lg nak drive... cayuk2!!!

baby..ibu mintak maaf sngt2 coz skg nie ibu dh stop mkn vitamin.. bukan aper.. ibu takut coz doktor ckp baby dh saiz L.. Ibu takut nanti payah plak ibu nak neran nanti,syg... Tp takper.. ibu pastikan makanan yg ibu amek utk baby cukup suma zat.. skg dh pukul 3.20pg.. napela mata aku ni tak ngantuk2.. huhu..
Bulan depan maybe aku dh kena balik sp.. tp tula.. berat plak hati ni nk tinggal hubby sorang2 kt sini... hari tue pun baru tinggal 10 hari..mcm rasa 10 tahun... huhu.... dlm pada 10hari tue..my hubby asyik mkn makanan yg sama jer... telur n telur.. mana tak menitik air mata aku nie.. ni tak dpt aku bygkan bulan posa plak aku bersalin.. my hubby mesti posa sorang2..mkn sorang2.. huhu.. kesianla...waaaa..aku ni dh la sentimetal sket.. klula hubby aku keje kt sp..blehla dia mkn ngn aku kt umah.. walaupun aku tak dpt posa... yela ..at leAST ader la teman.. huhu...
skg nie lebey kurang tinggal 70hari lg aku nk bersalin... due 22/8/09.. pejam celik dh 7bulan.. mcm tak caye jer.. tp bila aku tengok jer bby stuff ... hati aku ni tak sabar2 rasanye.. hubby pun dh start panggil nama dia... yg bestnyer..tiap kali hubby touch..mesti dia response.. tu yg buatkan si ayah nie tak kira tempat asyik nak gosok n pegang perut aku nie.. ader satu hari masa berjalan kat IKEA ngn family aku... hubby aku nie memang kejap2 pegang perut aku.. klu korang nak tahu,, kdg2 dia masukkan tangan dia dlm baju aku coz geram ngn baby.. dia rasa best sngt bila dpt touch perut aku.. dalam dia dok asyik nak usap perut aku.. rupanya dari jauh, mama dok perhati.. terbahak2 dia tengok gelagat hubby aku.. haha.. memang betul2 sweet memories la.. My hubby nie dh tak sabar nk tunggu baby...so am I... bby.. ibu and ayah syg sngt kt bby.. Ummah!!!! buat my hubby.. thnks for everything and i do love you so much!!! Thank you for loving me.. Semoga dgn kehadiran permata hati kita nie.. akan mengeratkan lg kasih syg abg pd buk n buk harap usia perkahwinan kita kekal selamanya... Amin...

1 comment: